הנהלת חשבונות לעמותה היא משימה קשה עבור עמותות רבות. הסיבה לכך היא שחסרים להם משאבים לשלם עבור רואי חשבון מקצועיים, אך לא רק. העמותות יכולות לשכור שירות הנהלת חשבונות חיצוני הניתן על ידי רואי חשבון, או לנהל את חשבונות העמותה בעצמן. לרוב, האופציה הראשונה תהיה העדיפה.
ישנן סיבות רבות מדוע עמותה תצטרך שירות הנהלת חשבונות וייעוץ של רואי חשבון. מלכ"ר (מוסד ללא כוונת רווח) יזדקק לעזרה בהגשת המס ובמועדי ההגשה שלהם, כמו גם בניהול הנכון של חשבונות ומיסים אלו. הגופים האלו עשויים להידרש להגשת דוחות ומסמכים על ידי מועצת המנהלים או התורמים שלהם, לביקורת או בדיקה של חשבונותיהם על ידי גורם חיצוני (כמו רשויות המס) ועוד. כמו כן, משרד רואי חשבון יספק שירות של הנהלת חשבונות לעמותה כאשר היא מתקשה לשמור על רישומים פיננסיים בעצמה, או לאתר רשומות רלוונטיות.
מדוע צריך שירות הנהלת חשבונות לעמותה?
נראה כי התהליכים החשבונאיים הם מסובכים, מייגעים וגוזלים זמן. עם זאת, עבור עמותות, תהליכים אלו חיוניים על מנת לשמור על השקיפות הפיננסית ואחריות. אם יש לכם שירות הנהלת חשבונות לעמותות, אתם יכולים לעבוד עם רואי החשבון כדי לטפל בכספים של העמותה שלכם בצורה המדויקת ביותר.
רואי החשבון יוכלו לספק לכם את תמיכה וסיוע, שאתם צריכים כדי להישאר על המסלול המקצועי והפיננסי הנכון. מאחר שעמותות מקבלות תרומות לא פעם, ואפילו באופן סדיר, ניהול החשבונות של התרומות האלו הוא קריטי.
היתרונות של הנהלת חשבונות תקינה לעמותות
כאשר ניהול חשבונות לעמותה מבוצע נכון, העמותה לא רק פועלת לפי החוק, אלא עשויה להנות מתגמולים שונים הניתנים על ידי המדינה ורשויות המס. למשל, זיכויים במיסים, החזרים בתור הוצאות מוכרות ועוד.
לפני שתזנקו להעסיק רואה חשבון לעמותה שלך, חשוב לעשות את המחקר שלך ביסודיות. זאת, כדי לוודא שהם מספקים שירותים העונים על כל הצרכים של העמותה שלכם. חשוב לזכור ולדעת, תקנות המס משתנות כל הזמן ועדיף שלעמותות יהיה מישהו שיעזור להן לנווט בשינויים הללו. בנוסף, ישנם עוד יתרונות פוטנציאליים רבים של סיוע מאת רואה חשבון מקצועי.
על מה חשוב להסתכל בבחירת הנהלת חשבונות לעמותות?
בבחירת שירות הנהלת חשבונות לעמותות, חשוב להסתכל על שירותי החברה ותעודות שיש ברשותה. לכל חברה העוסקת בעסק כבר זמן מה, יש את כל הידע שהמלכ"ר צריך בכל הקשור לניווט בחוקי המס וניהול כספים נכון.
שירותי חשבונאות וייעוץ מס ניתנים לרוב על ידי חברות רואי חשבון. משרדים אלו שנשכרים על ידי עמותות, עושים זאת כדי לעזור להן להגיש מיסים ביעילות. עסקים במגזר ללא מטרות רווח שוכרים גם רואי חשבון לצרכי ייעוץ המס שלהם.
מה לגבי מקרים בהם מלכ"ר פטור ממס? יצטרך רו"ח?
מלכ"רים עשויים להיות גופים פטורים ממס לעיתים, אך הם עדיין צריכים לעסוק בכל אותן חבויות מס שחלות עליהם. רו"ח יכול לעזור להבטיח שהכספים ינוצלו כראוי ויוצאו למטרה הנכונה. מלכ"רים אולי לא חייבים להתייעץ עם רואה חשבון או יועץ מס, אבל הם כן צריכים מומחה פיננסי שיוכל לעזור להם עם צורכי החשבונאות והמיסוי שלהם.
ואמנם תוכלו לקבל שירות ממומחה פיננסי שאינו רואה חשבון, אבל מלכ"רים עשויים להרוויח מעבודה עם משרד רואי חשבון המתמחה בעבודה ללא מטרות רווח. במיוחד בטווח הארוך. מלכ"רים הם לא היחידים שזקוקים לשירותי ראיית חשבון וייעוץ מס. גם תאגידים, קרנות פרטיות ותאגידים לתועלת הציבור יכולים למצוא ערך רב בשירותים אלו.
ורגע לפני שאתם ניגשים לשכור את שירותיו של רואה חשבון לעמותות, יהיה כדאי לעצור ולשאול מספר שאלות. כדי להקל עליכם, ריכזנו 5 שאלות חשובות שכדאי לשאול לפני שכירת שירות הנהלת חשבונות לעמותה מכל סוג.
5 שאלות שכדאי לשאול לפני שכירת רו"ח לעמותה
א) מהם הסוגים השונים של ארגונים ללא מטרות רווח?
ב) מהם היתרונות העיקריים בעבודה עם רואה חשבון?
ג) כיצד נעשה שימוש בהנהלת חשבונאות בעמותות?
ד) מה ההבדל העיקרי בין עמותה לתועלת הציבור לקרן פרטית?
ה) מדוע לעמותות כדאי לשכור רואה חשבון?
כיצד רואי חשבון יכולים לסייע לעמותות?
רואי חשבון יכולים לעזור לעמותות על ידי מתן דוחות כספיים, החזרי מס ומסמכים אחרים. אבל הם גם מספקים שירותים אחרים כמו שירותי שכר וניהול משאבי אנוש, ניהול דוחות כספיים, ניהול דוחות של תרומות לעמותות, ייעוץ מס לעמותות ועוד.
הנהלת חשבונות היא שירות שניתן לעמותות על ידי רואי חשבון, כאשר זה כולל הנהלת חשבונות, דיווח כספי, הגשות מס ושירותי ביקורת שונות. מלכ"רים נדרשים להגיש טפסים למס הכנסה מדי שנה, וכאן רואי חשבון באים שימושיים. לרואי חשבון יש גם כמה תפקידי מזכירות במשרד, כמו גם סיוע במשאבי אנוש עבור ארגונים ללא מטרות רווח כמו שכר לעובדים וניהול משאבי אנוש בעצמם.
אם אתם צריכים ייעוץ מס או הנהלת חשבונות לעמותה, בחרו בקפידה את משרד רואי החשבון שילווה אתכם.
משרד רואי חשבון המתמחה במתן שירותים מגוונים בראיית חשבון והנהלת חשבונות לעמותות.
חשד למרמה? אנחנו נמצא איפה הכסף.
פנו אלינו עוד היום! 03-6367800
שאלות ותשובות נפוצות
אישור ניהול תקין בעצם נותן אישור או אסמכתא לכך שהארגון מנוהל באופן תקין ללא ליקויים. אישור ניהול תקין מוענק על ידי רשם העמותות. עמותות אשר הגישו דיווחים בהתאם לבקשת החוק עוברות לבדיקה ובחינה של הרשם. אם לא נמצאו ליקויים וכל המסמכים הופקו בהתאם ינתן לעמותה אישור ניהול תקין.
בדרך כלל, עמותות עושות שימוש באישור זה לצורך הכרה כמוסד ציבורי וזיכוי ממס על פעולות של תרומות. האישור מקנה במקרים רבים תמיכה בתקציבים מצד משרדי הממשלה. האישור נותן אסמכתא רשמית לכך שהארגון מנוהל באופן תקין ועבר בדיקה מקצועית.
על מנת לקבל את האישור יש לעמוד במספר תנאים כגון – קיום פעילות רצופה של שנתיים ומעלה, העבירה בקשה באופן מקוון, בוצע תשלום עבור אגרה שנתית, הגישה את כל המסמכים הנילווים הנדרשים, לא נמצאו ליקויים בניהול.