טיפים ראשוניים לפתיחת עסק

יש הרבה דברים שאתם צריכים לדעת לפני שאתם פותחים עסק. זה כולל את סוג העסק, איך לקבל תשלום, אילו דרישות משפטיות יש לכם, להכיר שיטות סליקה ועוד. דבר אחד בסיסי לדעת על פתיחת עסק הוא, כמה כסף זה יעלה לכם. במה עוד זה יהיה תלוי? המשיכו לקרוא. 

על מנת להקים עסק, חשוב שיהיה לכם מושג ברור על מה החברה שלכם עתידה לייצג, ומה קהל היעד שלכם. חשוב גם לדעת האם יש או אין כבר תחרות בשוק, או שעדיין אין משהו אפילו דומה למוצר או השירות שלכם. כמו כן, יש להכיר את הסיכונים הכרוכים בפתיחת עסק כוללים סיכון פיננסי, סיכון משפטי וסיכון תפעולי-לוגיסטי וחשוב לא פחות, יש לחשב את סיווג העסק – עוסק פטור או לא.

ייעוץ עסקי: חישוב סיכונים מול תועלת של פתיחת עסק

בעוד שהעלויות הכרוכות בפתיחת עסקים כוללות השקעה ראשונית, עלות הקמה ועלות שוטפת, היתרונות בפתיחת עסקים כוללים סיפוק אישי ועצמאות כלכלית. חשוב לדעת מהם הסיכונים בפתיחת המקום, מהם היתרונות של פתיחת עסק, כיצד ניתן לצמצם את הסיכונים ולמקסם את התועלת. כמו כן, חשוב לשאול את עצמכם: אילו צעדים עליך לנקוט כדי למזער את הסיכון?

קבלו מאיתנו טיפ, ייעוץ עסקי הוא צעד חשוב שעוזר ליזמים לתכנן ולהוציא לפועל אסטרטגיה לפני פתיחת עסק. זה מבטיח שיהיה להם את הידע והכישורים הנכונים להתחיל את העסק שלהם בצורה צולחת-כלכלית. לפני פתיחת עסק, חשוב ליזמים להתייעץ עם מומחה בתעשייה. זה יעזור להם להבין טוב יותר את השוק והתחרות, כמו גם לזהות סיכונים פוטנציאליים הקשורים לרעיון שלהם ולזהות שותפות עסקית כדאית.

הגדירו קהל היעד ומצאו את הנישה המתאימה

כאשר אתם פותחים עסק, חשוב להכיר את קהל היעד שלכם ולמצוא את הנישה העסקית הנכונה. קהל יעד הוא אדם או קבוצה של אנשים שסביר שיתעניינו במה שיש לכם להציע. כשאתם מחפשים נישה עסקית, חשוב שתעשו קצת מחקר על התעשייה ותבינו מה מתאים למערך הכישורים שלכם. 

עשוי לעזור לכם גם לשוחח עם אנשי מקצוע אחרים בתחום, כדי שתוכלו לקבל את דעתם על מה שהם חושבים שיתאים ביותר עבור החברה העתידית שלכם. במובן זה, לפני שאתם פותחים עסק, כדאי לדעת מי קהל היעד שלכם. חשוב שיהיה לכם מושג ברור למי אתם מכוונים. המפתח הוא לזהות את נקודות ה"כאב" של קהל היעד ולמצוא פתרונות עבורם.

אחד השלבים החשובים בתהליך הגדרת קהלי יעד הוא, להבין איזה סוג של קהל יהיה הכי פתוח למוצר או לשירות שלכם. זה יכול להיעשות על ידי מחקר מסוים, או על ידי שיחה עם אנשים שכבר מכירים את השוק. ברגע שאתם יודעים מי קהל היעד שלכם, הגיע הזמן לשלב חשוב נוסף: לגלות היכן הם מבלים באינטרנט ובאופן לא מקוון. זאת, כדי שתוכלו להגיע אליהם-שיווקית. 

צרו תוכנית עסקית עם אסטרטגיה שיווקית

ישנה חשיבות אדירה של אסטרטגיה שיווקית ותוכנית עסקית לפני פתיחת עסק. כיזמים, עליכם ליצור אסטרטגיה שיווקית ותוכנית עסקית לפני שתקימו חברה משלכם. הסיבה לכך היא, שזה יעזור לכם להשיג את המימון שאתם צריכים כדי להגשים את החזון שלכם (במידה שתצטרכו מימון). 

אם אתם לא צריכים מימון, תוכנית עסקית בכל מקרה תעזור לכם לראות את החזון שלכם בבירור כשהוא כתוב בתוכנית מסודרת. במובן זה, תוכנית עסקית מסייעת בהתוויית מטרות העסק. זה גם עוזר בקביעה, כמה יעלה להתחיל ולנהל את העסק. על מנת ליצור אסטרטגיית שיווק אפקטיבית, עליכם לדעת קודם כל מה הלקוחות שלכם רוצים ומה הם צריכים מכם. תוכנית עסקית צריכה לכלול ניתוח שוק, גודל שוק, נתח שוק, תחרות, חסמי כניסה ועוד. 

צרו את זהות המותג שלכם טרם פתיחת עסק 

בכמה מילים פשוטות, זהות מותג היא מה שגורם לעסק שלכם לבלוט מהשאר. זוהי הדרך הייחודית שבה אתם מתקשרים עם הלקוחות וזו שעוזרת לבסס אמון מולם. זהות מותג יכולה להיווצר במגוון שיטות, אך חשוב לדעת מהן היעילות ביותר לפני פתיחת עסק. 

זהות מותג יכולה להיראות גם כשיקוף של מי שאתם כבעלי העסק, וכיצד אתם רוצים להציג את עצמכם בפני העולם. ככל שזהות המותג שלכם אישית יותר, כך גדל הסיכוי שהיא תהדהד עם קהל היעד שלכם. 

קבעו את הצעת הערך העיקרית שלכם ללקוחותיכם 

אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת פתיחת עסק הוא, מהי הצעת הערך העיקרית של החברה. זה נקבע בדרך כלל על ידי כך ששואלים את הלקוחות מה הם מעריכים או זקוקים לו. לאחר מכן, מתאימים להם את המוצר או השירות בצורה המתאימה ביותר לצרכיהם.

בסופו של דבר, להקים עסק זה לא קל. אחת המשימות הקשות ביותר היא, לקבוע מה הצעת הערך העיקרית של העסק ללקוחותיו. בשורה התחתונה, חשוב לחשוב על נקודת המבט של הלקוח, כמו גם על זו שלכם. ישנן דרכים רבות לקבוע מהי הצעת הערך העיקרית של העסק. דרך אחת היא, לשאול את הלקוחות שלכם מה הם חושבים שהמוצר או השירות שלכם עושים עבורם. או במה המוצר שלכם טוב יותר מהמוצרים של המתחרים בתחום. 

רו

רו"ח קובי גינזבורג

רו"ח קובי גינזבורג מוסמך במינהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב (MBA) ובמשפטים (LLM) מאוניברסיטת בר אילן. מבקר פנימי וחבר לשכת רואי החשבון בישראל ובבריטניה. קובי גינזבורג נמנה על הרו"חים המובילים בארץ ומעל ל-35 שנות ניסיון בתחום ראיית החשבון.

    ליצירת קשר נא למלא את הטופס ונחזור אליכם בהקדם




    Call Now Button דילוג לתוכן